ارنست همینگوی

داستان کوتاه – یک روز انتظار نوشته ارنست همینگوی – فایل صوتی

زمان – 7 دقیقه

یک روز انتظار – ارنست همینگوی

درباره نویسنده : ارنست همینگوی
ارنست همینگوی در سال۱۸۹۹ در اوک پارک بیرون شیگاگو دیده به جهان گشود . هنگامی که پا به مدرسه گذاشت احساس کرد که به ادبیات بیش تر از درسهای دیگرعلاقه مند است خود در این باره می گوید :
از قیافه و از بیان آموزگار ادبیاتم خوشم می آمد . احساس میکردم چیزی در من هست که او در قالب ادبیات و شعرهایی که میخواند خوب بازگو می کند. اما این کشش را نسبت به درس های دیگرم آنچنان نداشتم.
ارنست همینگوی در همین سال ها شروع به نوشتن کرد. روزنامه ی مدرسه نخستین بازتاب اندیشه او شد. ارنست همچنان می نوشت اما بیشتر آنها را جز به یکی دو دوست صمیمی نشان نمی داد. دوره ی دبیرستان را در مدرسه عالی اوک پارک به پایان برد تا اینکه دوران تحول او از سال ۱۹۱۷ شروع شد. همینگوی در سال ۱۹۵۲ کتاب پیر مرد و دریا را نوشت و این سال برای همینگوی سال خوشی بود همینگوی در این سال جایزه نوبل ادبی را به خاطر همه کارهایش و کتاب معروفش پیرمرد و دریا دریافت نمود.
از آثار همینگوی میتوان به مردان بی زن ۲- زندگی خوش و کوتاه فرانسیس مکومبر ۳- برف های کلیمانجارو ۴- فیستا ۵- وداع با اسلحه ۶- داشتن و نداشتن ۷- برای که زنگ ها به صدا در می آید ۸- آنسوی رودخانه و میان درختان ۹- جزایری در جویبار ۱۰- سیلاب های بهاری ۱۱- مرگ پس از نیمروز ۱۲ – تپه های سبز آفریقا ۱۳- جشن ناپایدار ۱۴- ستون پنجم ۱۵- آدم کش ها ۱۶- خورشید همچنان میدمد ۱۷ – پیرمرد و دریا ۱۸- در زمان ما ۱۹- پرنده چیزی نمی برد ۲۰- کلبه سرخپوستان ۲۱- مردم در جنگ ۲۲- سه داستان و ده شعر اشاره کرد .
داستان کوتاه یک روز انتظار اثری از این نویسنده..

ایمیل محفوظ می ماند.